Brons voor combiteam OKK/O&O

Op zaterdag 27 november werd er sinds lange tijd weer eens een wedstrijd geturnd door 5 turnsters van de A-selectie van OKK Ridderkerk. Dit was de start van een nieuw seizoen, maar wel een beetje zuur dat we nu niet weten hoe het vervolg eruit gaat komen te zien vanwege de maatregelen omtrent COVID.

De turnsters waren extra blij dat deze wedstrijd in ieder geval nog door kon gaan. De ochtend werd gestart met Lois en Sofie. Zij vormden samen met Anna en Suzie van Olympia uit Papendrecht een team in niveau D. Van de vier turnsters, mochten er steeds maar drie turnen per toestel en telden er twee cijfers mee. Lois haar cijfers telden mee op sprong en brug en Sofie haar cijfers op brug, balk en vloer. Dit team behaalde een nette 4e plaats.

In wedstrijdronde 3 waren het Tessa en Jayda die samen een team vormden met Nynke en Yuna van O&O Zwijndrecht in categorie middenbouw 3. In deze categorie mogen alle turnsters turnen op de toestellen en tellen er drie cijfers mee voor de eindranking. Tessa was goed op dreef. Ze wist de hoogste scores van de wedstrijd te noteren op de toestellen sprong en brug en op balk de 4e score van de wedstrijd. Ook op vloer telde haar cijfer mee voor de wedstrijd. Jayda turnt sinds september bij OKK Ridderkerk en heeft in het verleden een lager niveau geturnd. Deze eerste wedstrijd was voor haar best spannend. Op sprong, balk en vloer liet ze veel progressie zien. En haar cijfer op vloer was het hoogste van dit groepje. Het teamresultaat was goed voor een bronzen medaille.

In wedstrijdronde 4 kwam voor OKK Lisa in actie. Sinds de zomer is ze aan het tobben met een beenblessure, maar desondanks turnde ze alle vier de toestellen. Ze kwam uit in een team met Mirjam, Merel en Stevie van Olympia Papendrecht in niveau D. Ook hier telde weer de beste 2 cijfers per toestel mee. Lisa’s scores waren goed genoeg om mee te tellen op alle toestellen. Dit team behaalde een 6e plaats.