Districtswedstrijden Hellevoetsluis

13 december 2019

Op zaterdag 14 december werden in Hellevoetsluis de Districtswedstrijden gehouden en kwamen zeven turnsters van de A-selectie van OKK Ridderkerk in actie. De wedstrijden zijn belangrijk voor doorstroming op weg naar het Nederlands Kampioenschap.

In ronde 1 turnde Tessa bij de pupillen I N3. Zij turnde een goede wedstrijd met alleen een fout op balk. Desondanks wist ze zich van de Ridderkerkse turnsters het hoogst te eindigen met een 5e plaats.

Na Tessa kwam Lisa in actie bij de pupillen II N3. Lisa maakt grote sprongen vooruit in de training. Zo maakte ze begin september pas de arabier flikflak voor het eerst en nu laat ze op de wedstrijd al een dubbel flikflak zien. Ook haar streksalto op sprong is keurig gestrekt, terwijl dat vorig jaar nog niet wilde lukken. Lisa eindigde als 16e.

In ronde 3 kwamen Chelsea en Anna in actie bij de jeugd I N4. Allebei goed van start met een 2e plaats voor Anna en een 3e plaats voor Chelsea op sprong. Helaas had Anna alleen een val bij haar moeilijke opsprong op balk, maar turnde beide turnsters een erg goede wedstrijd. Allebei eindigden ze in de top-10 met Chelsea een 7e plaats en Anna een 9e plaats.

In diezelfde ronde, maar alleen in de andere baan, turnden Indy en Lois bij de jeugd II 3e divisie. Indy had een val van balk en Lois een val op vloer. Hoogtepunt was de eerste plaats op sprong voor Indy. Daarnaast lieten beide turnsters voor het eerst een eigen vloeroefening op muziek zien. In korte tijd hebben ze die oefening geleerd. Erg knap, want het zag er erg mooi uit. Indy werd 10e en Lois 14e.

De oudste turnster kwam in ronde 4 in actie bij de junioren 3e divisie. Sofie haar beste toestel was sprong. Op brug komt ze wat kracht te kort en dat is te zien in haar oefening. Op de balk wist ze te blijven staan, maar helaas wel veel wiebels. Op vloer kan je echt genieten van de oefening van Sofie. Helaas wel een val in haar serie, maar wat een super mooie sprongenserie. Sofie eindigde op de 13e plaats.