Nijntje Beweegdiploma

22 mei 2021

Gisterenavond hebben trainsters Naomi Vat, Chantal Buijs, Heleen Bervoets, Lisa Smits en Caroline Mom hun certificaat voor het nijntje Beweegdiploma ontvangen.

Daarmee heeft OKK Ridderkerk maar liefst vijf vakbekwame trainers in dienst voor dit officiële KNGU Beweegprogramma voor peuters en kleuters van 2 - 5 jaar. Het keurmerk is inmiddels onderweg vanuit de KNGU naar Ridderkerk.

Het nijntje Beweegprogramma bestaat uit een serie lessen waarin alle grondvormen en kenmerken van bewegen aan bod komen.

Het is wetenschappelijk bewezen dat de leeftijdsfase tussen 0 en 6 jaar de belangrijkste fase is om motorische vaardigheden te ontwikkelen.

Op dit moment worden er al elementen in de kleuterlessen gebruikt, maar het is de bedoeling om na de zomervakantie het volledige programma aan te bieden, inclusief de nijntje materialen, nijntje-pleintjes en diploma's.

We verzorgen al 125 jaar de gymlessen in Ridderkerk en het erkende keurmerk voor dit programma is een mooie opsteker in ons jubileumjaar.

Het nijntje Beweegprogramma is tot stand gekomen met behulp van het Sportakkoord in Ridderkerk en de KNGU.

Hou onze Social Media en website in de gaten voor meer informatie. Je kunt ons altijd e-mailen via secretariaat@okkridderkerk.nl en uiteraard langskomen en een proefles volgen tijdens onze buiten gymlessen.

De kleutergymlessen vinden plaats op donderdagmiddag 16.00 - 16.45 uur op het schoolplein in Sportzaal de Werf.